Rozhovor
Neil Blevins

Maxarea:
Tak předem dovol abych ti za celý server Maxarea.com a i za sebe poděkoval za tvůj čas strávený nad těmito několika otázkami a psaním odpovědí.

 

Neil:

Bez problémů.

 

Maxarea:
Nyní k samotnému interview. I když to může znít nepravděpodobně, možná se najdou tací čtenáři, kteří tě neznají a vůbec o tobě neví, mohl by ses tedy předem představit a říci pár slov o sobe?

 

Neil:
Jmenuji se Neil Blevins a s 3d grafickou tvorbou se zabývám jizpres11 let. Pracoval jsem v Blur Studios ve Venice California v oboru tvorby filmu, reklam a FMV ve hrách. V dnešní době pracuji v Pixaru jako TD(Technical Director = člověk, co má na starosti hlavni části tvorby),na filmu INCREDIBLES. Také ve svém volnem čase dělám spousty svých osobních projektů, převážně věci jako strašlivá monstra, roboty, vetřelce atd...

 

 

Maxarea:
Ted už přímo k tvoji tvorbě a umění jako takovému. Můžeš čtenářům říci, kdy jsi začal s klasickým a kdy s 3d uměním a co tě k tomu vedlo?

 

Neil:
No, já kreslím/maluji již od svých 3 nebo 4 let. Od 6-ti let jsem chodil na La Palette uměleckou školu v Montrealu, Kanada, a po škole jsem chodil jednou týdně na hodiny umění, kam jsem chodil po 17let a používal jen tradiční media (tužky, štětce, plátno...). Nicméně, vždy jsem miloval videohry, tak jsem se také ve svých středně-teen letech rozhodl, ze chci dělat videohry profesionálně a sehnal jsem si veškerý software, co jsem sehnal, který mi umožňoval vytvářet digitální obrázky na počítači. Zpátky v 94. jsem si pořídil kopii POVRaye, jeden z prvních raytracerů,a začal jsem dělat ve 3d. Později se můj záměr trochu odchýlil od tvorby her a začal jsem se více zabývat filmovou tvorbou a tvorbou stillimages ("nepohyblivé" obrázky), jednoduše jsem začal malovat ve 3d.

 

 

Maxarea:
Proč jsi si k tomuto účelu vybral prábě 3ds max?

 

Neil:
Ve skutečnosti jsem začal s 3dstudio DOS v té době, jelikož Alias a Softimage tenkrát existovaly jen na SGI platformách, ke kterým jsem bohužel neměl v té době přístup. Pote jsem upgradoval na 3dstudio max, hned jak byl dostupný, to bylo, kdy to bylo..., 1995?


Maxarea:
V době, kdy jsi začínal s 3d grafikou ještě nebylo takové množství tutoriálů nebo fór o 3d, kde jsi čerpal informace a z čeho jsi se učil?


Neil:
Převážně z knih a fór (fórum), přestože tenkrát fóra, která jsem navštěvoval byla na Compuserve, jelikož internet byl v té době v plenkách oproti dnešku a ani tenkrát neexistovalo tolik fór, co je dnes.

 

 

Maxarea:
Vis, alespoň něco málo, o české 3d scéně? A pokud ano, mohl bys nám sdělit svůj názor na české grafiky? Pokud ne, tak co říkáš na 3d grafiku mimo USA a Kanadu?

 

Neil:
O české scéně toho bohužel moc nevím, ale myslím si, že po celém světě je velké množství talentovaných 3d grafiku, což je více než dobře.Znám spousty umělců ze všech koutů světa a tvorba 3d je další z cest, jak se seznámit s lidmi z různých zemi. Například, spousta lidi mi napíše e-mail a, nejen diky tomu, je můžu pak potkat a poznat nap. na Siggraphu.

 

Maxarea:
Tvůj styl se dá poznat už jen z náhledu daného obrázku, kde čerpáš inspiraci pro svoje díla?

 

Neil:
Spousty různých věci, převážně příroda, také muzika (nejčastěji poslouchám metal, jako Fear Factory, Meshuggah, Strapping Young Lady). Také Jsem dost ovlivněn zážitky a věcmi z dětství, jako např. Transformers, japonské Cartoons, např. Grendizer and Mazinger. Dále také si beru inspiraci od ostatních umělců,jako H. R. Giger, Heidi Taillefer, Dave McKean. Většinou mixuji všechny tyto věci dohromady, pak ještě přidám nějakou tu svou myšlenku a vyjde mi toho něco trosku jiného a unikátního. Ale i tak se můj styl neustale dále vyvyjí, stále se snažím posouvat si hranice a vyjadřovat své myšlenky jak nejlépe to umím.

 

 

Maxarea:
Co děláš ve svém volnem čase, pomineme-li čas strávený u PC?

 

Neil:
Já mám nějaký volný čas?? No, jinak mam rad plavaní, jezdím na kole, "hike"(něco jako turistika?), čtu, sleduji filmy, hraju na kytaru a bubny a také se snažím trávit dostatek času se svou milovanou přítelkyní.

 

Maxarea:
Krom 3ds max, ovládáš ještě i jiné modelovací nástroje jako např. Maya, XSI nebo Houdini, jestli ano, na jaké úrovni?

 

Neil:
Ovládám MAYA, jelikož ji musím používat v práci, stejně tak PRMana. Trochu jsem si hrál s Softimage | XSI XP a musím říct, ze to vypadá velmi zajímavě, ale nemel jsem dost času na to, abych se tomu věnoval naplno a asi ani nebudu dokud samozřejmě nedostanu na starost nějaký projekt který to bude vyžadovat.

 

 

Maxarea:
Ještě poslední věc k PIXARu, co bys doporučil současným začátečníkům, jako úspěšný žadatel o práci, aby začli dělat pro získání tohoto vysněného místa?

 

Neil:
Moje rada by byla: jdete na nějakou uměleckou školu narozdíl od školy, která je zaměřená vyloženě na jeden typ softwaru. Umělecká škola vás naučí spousty základních pravidel, jako teorie barev, kompozice atd..., tohle vše se dá pak aplikovat ve 3d. Pokud půjdete na školu, kde vás budou učit jen 3d, může se vám stát, že se budete učit jen kde jaké tlačítko v tom, či onom 3d softu zmáčknout a tím to hasne. Tohle jsou věci, co se dají naučit mnohem rychleji z manuálu doma. Za druhé, snažte se nejdříve dostat do mensích firem a studii, kde se budete převážně zabývat všemi různými věcmi ve3d, kde se také naučíte spousty nových věcí atd... a až pote se snažte dostat do nějakých velkých společnosti/studii, kde se vám může stát, že budete dělat jen jednu věc, zato pořadně. Také si musíte byt jisti, že se chcete stát profi 3dgrafikem ze správných důvodů, určitě musíte 3d přímo milovat, protože díky tomu z vás milionáři rozhodne nebudou a navíc budete většinou pracovat dlouho do noci, takže ještě jednou, UJISTĚTE SE, ŽE 3D MILUJETE!

 

Maxarea:
A ještě poslední na závěr, určitě jsi prosel radou interview a otázek, pověz nám, na co se tě ještě nikdo nikdy v rozhovoru nezeptal?

 

Neil:
Nikdo, kdo mě nikdy osobně nepoznal neví, že když píši, tak držím tužku, řekněme, velmi zvláštně, lidi obvykle šílej, když to viděj :-)

 

 

Maxarea:
Mnohokrát ti ještě jednou dekujeme za tvůj čas a za tento rozhovor a zároveň ti přejeme jen to nej do budoucna ať už v osobním životě, tak v profesionálním.

 

Neil:
Diky moc.

Komentáře uživatelů

2045x
0
Sdílet odkaz na článek:
reklama
Další podobné články:
Obrazek clanku
20.11.2007
ReWegar
Obrazek clanku
20.11.2007
ReWegar
Obrazek clanku
20.11.2007
ReWegar
ISSN 1801-0539