Plug-in
GPU Render FurryBall 4.6

Art And Animation studio vydává bezptalný update svého renderu FurryBall, který přináší spoustu novinek a také oprav a je určen pro programy 3ds max a Maya. Mezi hlavní novinky patří funkce Ray traced SSS, reálná kamera s Multipass Depth of Field či zrychlení kompilace scény o - 25% - 50%.

 

//www.youtube.com/embed/A_GsoITi2ZI

 

Seznam změn ve FurryBall 4.6

Renderer engine - Standalone

  • Added layered material (up to 4 layers with alpha masks)
  • Added Raytraced SSS with texture blending into object
  • Added real camera behave - multipass Depth of Field
  • Added shadow catcher per object
  • Added support for velvet in raytracing
  • Added shadow terminator fix
  • Added max ray intensity parameter
  • Added support for groups in instancer
  • Added basic support for some Mental Ray, Arnold, V-Ray materials
  • 25% - 50% Speed up for the compiling effects
  • Fixed carpaint in ray tracing
  • Fixed ray traced color intensity
  • Fixed alpha mask with ray traced transparency
  • Fixed directional lights with default parameters
  • Fixed environment maps background update
  • Fixed stereo cameras in standalone application
  • Fixed reduce textures in cuda attribute change
  • Fixed render node presets
  • Fixed normals for mirrored objects (negative scale, still problem with instances)
  • New benchmark scene for Multi-GPU

Maya Plugin (2010, 2011,2012, 2013, 2014)

  • Added feature selector (Raytracing x Rasterization) for each effect separately
  • Render passes revision + new passes
  • FurryBall settings nodes revision

3DS Max Plugin (2013, 2014)

  • Added feature selector (Raytracing x Rasterization) for each effect separately
  • Object instantiation support
  • Fixed loading of camera parameters

 

 
 

FurryBall 4.6 si je možné vyzkoušet zdarma s urcitým omezením.

Plná licence stojí 959,- EUR a upgrade z verze 3.x příjde na 499,- EUR.


Více se dozvíte na stránkách renderu.

Komentáře uživatelů

hanuman007
hanuman007 07.02.2014 | 10:31:34
#1
zajimalo by me jakej je rozdil mezi furryball, caustic visualizer a spraytrace... neni tu nekdo kdo testoval tyto renderery?
1299x
1
Sdílet odkaz na článek:
reklama
Další podobné články:
Obrazek clanku
30.03.2013
ReWegar
Obrazek clanku
15.01.2015
Mousek
ISSN 1801-0539