reklama

FORUM ZBRUSH / Navrhy sekcí / Zbrush-projection master

ghostwritermc
ghostwritermc
#7
04.09.2014 | 21:32:03
zkusil bych místo projection master používat spotlight..
vajkrs
vajkrs
#6
25.04.2014 | 16:50:02
takze maluju v tom tu texturu. mam s tim jeste jednu potiz, co me dost stve. kdyz vyskocim z proj. masteru, obcas model ztrati stinovani. jako by mel "flat" material. nebo nejak ztmavne. nejde ta textura proste poradne videt a musim restartovat zbrush, abych to zas videl normalne. z ulozeneho projektu se to otevre takhle spatne taky. je potreba otevrit jen model a nastavit vse znova.
vajkrs
vajkrs
#5
22.04.2014 | 10:30:01
chtel jsem to jen na bump mapu prave, jen na ty nejjemnejsi detaily, kvuli kterym by bylo zbytecne zahustovat model. nejak to uz jde, ale predstavoval jsem si to jednodussi :)
ghostwritermc
ghostwritermc
#4
21.04.2014 | 10:44:15
vajkrs: Když jsi v Drop modu, můžeš s alpha mapou manipulovat (move, scale, rotate), dokonce i duplikovat (shift+s)
ghostwritermc
ghostwritermc
#3
21.04.2014 | 10:41:59
Ještě trochu OT ohledně právě toho spotlightu - přišli jste někdo na způsob jak se vyhnout stretchingu při polypaintu? Stretchují se vertexi na které se maluje pod nepřímým úhlem, používám i maskování a s trochou praxe se to zlepšuje, ale často si prostě pečlivě vybarvené plochy omylem přebarvím právě tím stretchem když maluju nějaké kolmé plochy. Neexistuje nějaké nastavení "Ignore Backfaces/Sidefaces" nebo něco takového? Prostě nějaký pravidlo kterým bych zbrushi řekl "maluj jen na vertexi které jsou přímo ke kameře, pokud by mělo dojít ke stretchingu, tak nemaluj vůbec (vynechávej)" - něco v tom smyslu, doufám že rozumíte.
diablo
diablo
#2
21.04.2014 | 00:11:20
Bude to trochu OT, ale premyslim, proc pouzivat projection master kdyz v ZB funguje spotlight a nebo primo polypaint... ? Tak nejak v tom nevidim smysl. Ty pory na kuzi.. mluvis o difusi a nebo i o modelu ? Protoze pokud model tak mi nejak neni jasny, proc nedelas pory normalne pri modeleni... nejakym brushem a nebo pres drag rect.
vajkrs
vajkrs
#1
20.04.2014 | 12:10:54
ahojte, chtel jsem se jen zeptat ohledne Projection master, nejde tam maskovat klasicky jako pri modelovani? vim ze jde vytvorit Stencil, ale spis by mi vyhovovalo nakreslit masku lasem. ted to delam radsi tak, ze skryvam casti modelu pred dropnutim modelu.
a potom jeste jedna vec. kdyz v projection masteru kreslim pomoci alphy - nandavam ji tam pomoci dragRect - nejde ji nejak orotovat jeste nez se vlozi do textury? je tam nejaky rotateDot, ale zaboha nemuzu prijit na to jak to pouzit. delam pres alphu napr. pory na kuzi a chtel bych tam proste sazet jeden tah za druhym, jen jeden malinko vetsi, mensi, vychyleny vlevo vpravo, .... dragRect je na to fajn, jen musim ten model porad nasmerovavat podle toho jak ta alpha je.
diky za kazdou radu, nebo kdyby vedel nekdo o slusnem navodu o projection masteru. ja jsem nasel same takove neprehledne a docela nicnerikajici