reklama

FORUM MAYA / Modelování / Topologie

JanJinda
JanJinda
#11
02.11.2015 | 20:05:26
jak kluci rikaj, vyvaruj se trianglu jak jen muzes a jak rika Henrich, hustsi a pravidelnejsi sit je vlastne nutna aby se ten model hezky vysmoothoval a mel pak v poradku UVcka. Treba ten ruzek by mohl vypadat nejak takhle. Btw urcite se podivej na tohle video!!

https://vimeo.com/10941211

http://i64.tinypic.com/20gjlgi.jpg
aaronn
aaronn
#10
01.11.2015 | 19:47:06
Díky moc, poučím se z toho.
ARMIN
ARMIN
#9
30.10.2015 | 12:28:57
http://uloz.to/xgCUnDtR/lotus-01-obj

takto by som riesil prednu cast
[IMG]http://i65.tinypic.com/2vds8lk.jpg[/IMG]
aaronn
aaronn
#8
29.10.2015 | 19:58:23
aaronn
aaronn
#7
29.10.2015 | 15:48:26
Ahoj,

díky za tipy a postřehy. Kouknu na to.. je mi jasný, že oprava zabere xy času )). Trianglům se snažim vyvarovat, ale nedaří se mi to.

Armin, pošlu ti to, ale dýl, jak budu u PC.

Díky.
ARMIN
ARMIN
#6
29.10.2015 | 15:26:11
aaronn, hoď sem ten model v obj. skúsim to opraviť
Henrich
Henrich
#5
29.10.2015 | 15:05:00
jedna vec ktorej som sa aj ja dost branil je ze ak mas obly povrch, napr ten kokpit z formule, a na to chces dat ostre hrany, jednoducho musis pridat hustejsiu siet, a to ROVNOMERNE
je to narocne zvladnut velku hustotu poly, (radsej to sprav presne kym mas riedky model, nech to neusis prerabat so support edgami a hustotou) aj narocnejsie na hardware,

ale inak ti mala hustota ten povrch neudrzi a vytvori to artefakt ako si ukazal sipkou v tomto obrazku http://postimg.org/image/l2uh1r0sz/full/ mas tam obrovske polygony, hned vedla support edgov a celkovo nepomer medzi velkostami susediacich polygonov
ARMIN
ARMIN
#4
29.10.2015 | 10:29:02
[IMG]http://i66.tinypic.com/a2c0hc.jpg[/IMG]
lukas.chrapek
lukas.chrapek
#3
28.10.2015 | 17:25:55
Hlavne to nezakoncuj pomocne edge do trianglu hned sa za potrebnou hranou ktoru potrebujes mat ostru, ked spravit tirangel tak tam kde nebude vidiet alebo na rovnej ploche tam to vacsinou nerobi problemy. Taktiez aspon mne sa najviac osvecilo, najprv si zachytit tvar cez nejakeho smoothovania a potom zacal dorabat veci ako pomocne edge pre smooth a tak, popripade sa pri tazsich tvaroch pozri na OpenSubdiv a Crease Set Editor(samozrjeme ma to sovej vyhody aj nevyhody), Maya to vsetko poporuje tak by si nemal mat problem nato najist tutorialy a usetri to vela praca aspon mne ano.
Seki
Seki
#2
28.10.2015 | 17:09:14
Prvnímu čeho se vyvaruj jsou triangles nebo je aspoň minimalizovat.Ty ti pak při smoothování můžou dělat problémy jaké ukazuješ ty. Při smoothu dodržul quad poly pokud to jde.

Nejlépe to uvidíš zde , dole máš pak praktické ukázky:)

http://wiki.polycount.com/wiki/Subdivision_Surface_Modeling
aaronn
aaronn
#1
28.10.2015 | 16:47:04
Ahoj, modeluju formuli a je to zatím mé nejdelší hard-surface modelování vůbec. Mám problém se správnou topologií, resp. zakončení bodů. Snažím se udržet mesh čistý, ale někdy to ujede a mesh je pak nečistý. Nějaké tipy, kde bych si mohl načerpat znalosti?

Díky..

http://s21.postimg.org/wt8ej4tlh/image.jpg

http://s21.postimg.org/ckl0xeuad/image.jpg

http://s21.postimg.org/mgm3x202d/image.jpg